lördag 20 april 2013

FRÅGA EN ARKITEKT ELLER INREDNINGSARKITEKT



Hej och glad lördag på er! Jag som försöker att aldrig jobba på helgen, skall faktiskt göra det idag. Arkitekturmuseet har en helg som heter "Fråga Arkitekten" idag och imorgon. Skall man renovera och bygga om eller till, så kan man få gratis rådgivning av arkitekter. En kostnad som museet står för, gratis för de frågande besökarna. Idag är det 3 arkitekter och 1 inredningsarkitetk (jag! jag!), och i morgon igen. (Föranmälan behövs, all info här). Så nu ska jag dit, skall bli spännande att se vad som kommer i min väg idag! Trevlig lördag på er :)



Bild Arkitekturmuseet


1 kommentar:

  1. Jag har en fråga till inredningsarkitekten: jag har en kompis som just bytt fönster och målar väggarna inne grå. Det hon upptäckte då var att i princip alla fabriksmålade snickerier kommer i äggskalsvitt och kände då sig tvungen att gå för en grå med lite gult i för att det inte skulle se "smutsigt" ut. Hur känslig skall man vara för dessa nyanser om man inte vill måla alla snickerier själv? Många kök tex ikeas kommer väl också i typ äggskal? /AH

    SvaraRadera