torsdag 30 maj 2013

GRÅ NYANSER PÅ LANDET



Hej! En arbetsvecka som snart är förbi, vad hände? Jag har - förutom att jobba - hunnit med att vara ute på landet en dag och provmålat en fasad, någon dörr och duttat olika färger på fönsterbågar och -ramar. Så att man vet vilken färg som skall inhandlas när man åker dit på helgen. Fasadfärgen visste jag i förväg, så den har jag målat helt. Min tio år gamla träfasad som hade hunnit blekas till ljusblå har återfått sin vackra mellangrå färg igen. Den ljusgrå soffan målade jag förra året, har samma nyans som fönsterfodret som skymtar till vänster. Kuddar Bruka och Svenskt Tenn i blått gör sig toppen mot det grå. Inspirationen till färgsättningen är - som alltid hos mig på landet - färgerna runtomkring. Havet, stenarna, himlen. Grått och blått alltså :)










Bild studio karin

2 kommentarer:

  1. Gud så härligt med vatten! Vill också ha sjönära läge :) Verkligen härliga nyanser som passar super fint ihop. Trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Hej gud så fin nyans av grått på fasaden vet du vilket nummer den färgen har ? / Lotta

    SvaraRadera