fredag 14 juni 2013

ÄNTLIGEN HAR SUPERFRONT KOMMIT HEM



Hej fredag!! Åh, denna vecka har varit rena rama julafton, det har fejjats och meckats med inredningen och jag har lyft möbler hit och dit. Jag får lite inredningsskov ibland, när det sker tusen saker i samma vecka. Denna vecka visade sig bli en sådan vecka, och framförallt har matrummet fått sig en riktigt fin ny kompis. Sideboardet från Superfront har äntligen kommit. Jag som funderar så länge innan jag köper nya möbler, aahh, har så svårt att bestämma mig och dessutom vill jag inte köpa förhastat. Men detta sideboard blev jag ögonblickskär i och det beställdes pronto när det kom. Och med det sideboardet blev matrummet färdiginrett. Lycka!





Insidan är ju som bekant en Beståstomme från IKEA, och jag var där och hämtade hem stommen en kväll tidigare  i veckan. Jag valde luckan Harlequin, då jag föll pladask för den klassiska känslan som ett harlekinmönster ger, men uppdaterat i en modern tolkning i vitt. Sen smyckades den med carrara top, Balls mässingsbollar, och Captain ben med mässing. Jag pendlade ned Bestlite lampan som bodde i vårt gamla kök ovanför alltihop, så nu hänger den på hedersplats över sideboardet.






Ja det var det, matrummet börjar kännas klart och jag skall nöjd ta fredagskväll. Hoppas ni får en fantastisk kväll ni med :)



Bild studio karin



9 kommentarer:

  1. Åh superfint!! Är det supervitt eller ikeavit? Gällande carrarraskivan var beställde du den ? Vilken inspirerande blogg häls Helena

    SvaraRadera
  2. Så snyggt så att det är galet! Superfin kombination :)
    Nu måste jag också få ändan ur och i alla fall beställa knopparna. Har en beståstomme, men tyvärr så finns ju inte marmorskivan i tre sektioner lång :( tråkigt att ha en skarv tycker jag. Jättefint vardagsrum verkligen!

    SvaraRadera
  3. Såå snyggt! Det lustiga är att jag tänkt beställa exakt samma kombination. Stod i Superfronts showroom i Moodgallerian, men fastnade till slut vid att jag inte kunde bestämma mig om jag skulle ha vit eller grå färg eller kanske t om den gröna!?). Du valde den "kritvita", eller hur? Supersnyggt, kul att se kombinationen i bild, och inte bara i mitt huvud!
    Kram
    Maria

    SvaraRadera
  4. Skit snyggt!!! Härligt att få en färdig matplats, det står på min önskelista också, som mycket annat ;) ha det gott!

    SvaraRadera
  5. Åh din blogg är en av mina absoluta favoriter :), du är så himla duktig!!! Ger inte ofta avtryck men jag följer dig slaviskt :)...
    En fråga: Bestå stommen är det lösa delar som du sätter själv ihop eller köper man det som ett helt skåp? Kollade på Ikeas sida men hittar inte riktigt vilket skåp det är...

    Ha det fint!
    Kram Petra

    SvaraRadera
  6. Hej, kul att ni gillar :) Jag har kritvitt skåp (ej ikeavit). Carrara kan man beställa i vilken stenleverantör som helst, i sin stad eller på nätet (men då blir frakten kanske dyrare om den skall skickas en bit). Jag beställde från en stengrossist.
    Petra, kul att du lämnar avtryck - jag har förstått att jag har väldigt trogna läsare som dessutom är den tysta sorten :D Många klickar in men inte så många kommentarer m a o. Men jag gillar mina tysta läsare, jag vet att ni är där :) Kul att höra att du följer slaviskt. Beståstommen hittar man inte som "naken stomme" varken på hemsidan eller på deras sökdator i varuhuset - får man fråga efter den i informationen vid lagerhyllorna, den finns i 60 cm bredd, eller 120 cm bredd och i två höjder. (Låg och högre) Den kommer i platt paket. Lycka till!

    SvaraRadera
  7. Tack så mycket för ditt svar :)! Vilka mått har du på ditt skåp? Det ser perfekt ut i storlek... Funderar lite på att härma dig :) och sätta knopparna och benen på vanliga Ikea stommen (om det funkar med knopparna). Skulle gärna ha fronten du valt också för det blev ju verkligen super men får ta en sak i taget :)... Tack återigen för din fina blogg :)!

    Kramar Petra

    SvaraRadera
  8. Hej Karin!

    Vill börja med att berömma dig för din otroligt genomgående snygga och inspirerande blogg! Vi köpte hus i mars och ungefär samtidigt "hittade jag hit" - vilket på många sätt underlättat inredningen :)

    Grattis till nya sideboardet - det är verkligen sjukt snyggt! Undrar över dina sidor - eftersom du valde kritvitt (ej IKEA) så antar jag att du köpte två sidor på superfront? Din stenskiva som du har ovanpå - vilka mått har den för att passa sådär perfekt?
    Vänliga hälsningar Anna

    SvaraRadera
  9. Hej!

    Jag har haft jättedålig erfarenhet av att handla hos Superfront vilket är synd för deras produkter är så fina.

    Det hade varit enkelt för Superfront att göra mig till en nöjd kund men de har inte ansträngt sig ett dugg för att hjälpa mig. Hoppas andra har en bättre upplevelse....

    SvaraRadera