söndag 15 september 2013

SÖNDAGSMYS



Nä nu...va? Tänker ni :) Nej, det är inte så illa som det ser ut, det har inte blivit advent hos oss än. Men jag skulle in med en bild till Hus & Hem (och min sida Inred & Styla) förra veckan och då satte jag upp detta julstilleben för att fota och skicka in en bild till redaktionen i god tid inför pressläggning et al. Maken stirrade lite frågande på russin-och-nötskålen och glögg glasen och den julpimpade Kubus-ljusstaken och bara skakade på huvudet. Men nu så här, när septembermörkret tränger sig ganska så kompakt inpå fönstret, så skulle jag gärna ha det lite adventigt. Det är ju så mysigt. Jag måste ta tag i höstatmosfären här hemma, så att det känns lite ombonat trots det gigantiska svarta hål som det stora burspråket utgör nu. Ett gäng svarta fönster som stirrar på mig. Nä måste fram med fler ljus. Och lite sköna skålar och nötter. Nu äre jul igen ;) (PS jag tog av de fina nummerskyltarna som jag pimpat min Kubus med igen, så den ser ut som vanligt igen.....) Och om ni tittar riktigt noga på bilden ser ni kvarlevorna av 80-talstapeten innan det har spacklats och målats i vardagsrummet. En lite före-teaser m a o, innan jag fått i ordning på vardagsrummet och visar er det. Ja, hörni, det var allt för denna vecka. Trevlig kväll på er!



Bild studio karin


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar