fredag 13 december 2013

GLAD LUCIA



Glad lucia på er fina läsare! Just nu blir det lite jobb i pausen mellan det andra heltidsjobbet idag; luciatågsmamma. Ett fint tåg såg jag i ottan, snart ska ett till inspekteras. Det är renar med horn och tomtefar i slädar och barn inslagna i paket, och en väldigt mycket mer frikostig fantasi i barnens luciatåg idag än vad det var när jag själv gick. Tärna i 9 grundskoleår. Möjligen en gång lucia. Dottern ville vara julbock och att jag skulle "swischa till nåt" med halm. Men, ja, jag är förvisso en pysselmamma men i år bidde det att nöja sig med en tomtekappa. Med svart sidenbandsrosett i midjan. Själv unnar jag mig en juldekorerad pepparkaka på antikt fat med gyllene rand, för att bokstavligen sätta lite guldkant på dagen. Och med det önskar jag er lite tipp tapp och att lucia bringar er lite ljus.


Bild studio karin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar