måndag 13 januari 2014

BEWARE: RENOVERINGSARBETE AHEAD





Hej nya arbetsåret. Åter i Svedala vid datorn och uppdragen, samt inte minst nedsläppt mitt i renoveringsobjektet; vårt kära gamla hem som vi hunnit bebo i snart ett år. Jag funderar på om jag skall ha en strategi för att få huset klart, kanske ett rum per månad? Så att det händer något. Stora förändringar som dränering med tillhörande byggfolk, och bygglovsmöten med tillhörande kommunalfolk drar ut på tiden och därför har vi inte påbörjat det roliga renoveringsarbetet av inredningssort! Dvs jobbet med målning och val av golvbehandlingar och översikt av möbler i varje rum och färgsättningar och gardiner och inköp av lampor och och... Nä, det är just nu lite mycket grus-gegga-och-slipdamm-toppat-med-byråkrati-pappers-kör. Inte det roligaste med en renovering m a o men ingenting som inte löses på sikt. Att komma hem var helt ok i alla fall, vi vaknar till en vacker smällkall solig dag. Och ett sovrumsfönster som tydligen behöver renoveras. Voila, ett hundra års gammalt okopplat fönster med träspröjs på yttre bågen och inga spröjs på inre bågen, och originalbeslag i mässing. Gillar. Och tydligen i ganska så stort behov av lite vård, det är så otätt detta fönster att det finns rimfrost på både utsida och insida så att det står härliga till. Gillar inte. Men gotta love sekelskifteshus, det är otätt, det är kallt, det är kofta och fårskinnstofflor på, och det är så vackert att jag dör en smula.





Bakom kulisserna snapshot; avstannat dräneringsarbete i väntan på byråkrati....Fortsättning följer vänner.



Bild studio karin

2 kommentarer:

  1. Lycka till med renoveringen Karin! Vi har bott i vårat hus nu i snart 9 år och varje år blir det en ny lista med saker man vill göra, vi kommer aldrig bli färdiga så är det bara. Tack för länk!

    SvaraRadera
  2. Haha, nä det vill jag inte höra. Men, innerst inne förstår jag att man ALDRIG blir klar med sitt hus!! Äntligen hade jag tid (och kom ihåg) att ändra länk :)

    SvaraRadera