söndag 30 mars 2014

ÄNTLIGEN TRÄDGÅRDSARBETE IGEN



Hej söndag! Så kom de då äntligen, vårhelgerna när man bara kan flyta mellan det ena och det tredje trädgårdsprojektet. Jag gav min lavendelhäck (blivande, planterades förra våren) en ordentlig beskäring så att den blir tät och häckformad och inte så spretig. Ser lovande ut! Måste med att plantera några meter till lavendelhäck, och fortsätta ett par meter ned mot ingången till trädgården. Det gör jag senare i vår.




Och så har jag ju för första gången i mitt liv övervintrat pelargoner. Jag planterade in dem i höstas och de har bott i ett ljust källarfönster, där de har fått lite vatten ibland. Mycket lite. Och de verkar ha klarat sig. Jag väckte dem till liv genom att ta ut dem i vårluften, klippte till dem så att de var ca 10 cm höga, och vattnade dem med näring. Får se vad de gillar denna behandling. Men det känns ganska skönt att inte behöva springa och köpa ett gäng blommor för vårkrukorna, de är liksom redan klara att bara plantera om i de stora utekrukorna. Har ju sparat massa pengar inser jag. Gillar.



Bild studio karin


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar