onsdag 18 juni 2014

INSPIRATION FÖR MIDSOMMARDUKNING



Heej! Åh vad det rasar mot midsommar nu! Just nu sitter jag - och alla jag har kontakt med vad det verkar - i någon sorts hysterisk det-måste-hinna-bli-klart-hysteri inför midsommar och efter det det stora semesterstoppet. Det är som om alla jobbar lika frenetiskt som tomtens toknissar ni vet, i Kalle Anka, och det är bara på håret att man hinner med allt innan släden åker iväg (läs; semestern börjar). Det jagas svar från kunder där, kunder jagar mig här, var är marmorleveransen dit, och har den ordern gått ut dit, och så ett litet barn som fyller år och.... Ja, ni har säkert lika ni med. Men på fredag. Då drömmer jag om att sitta med en midsommarlunch i skärgården som är lika fint uppdukad som denna. Bilder från Livet Hemma  och fotograf är Ragnar Ómarsson. Ljuvliga väderbitna bryggplank och blåvitt porslin! Love it och läääängtar. Midsommarinspiration idag, lugnet hägrar? 





Dukat med gamla sjökort, så fint.




Ha nu en trevlig arbetsvecka - och avslut på densamma - om vi inte ses mer innan midsommar, det blir nog inte bloggat i dagarna jag har framför mig. Arbetsstress och sen tvärnit på fredag vid ett bord som ser ut som ovan. Kram på er



Bild Ragnar Omarsson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar