fredag 4 juli 2014

I TRÄDGÅRDEN JUST NU





 Sommarlov (ej påbörjad semester borta än) hemma bjuder på mycket. Turista slott - check. Bada på strand - check. Träffa kompisar - check. Fixa i trädgården på kvällarna - dubbelcheck! Det börjar ta sig på framsidan, jag har rensat mig igenom en hel stor rabatt med Vintergröna (hejdå alla grässtrån som stack upp emellan) och i den gröna bädden av Vintergröna står nu ytterligare ett klot intill det som tidigare fanns. Grönt hav av samma sort, och klot - äntligen! Och bortom kloten på andra sidan den unga magnolian står ett blivande hav av vita blommor! Rensat, planterat klot och vit blomsteräng allt gjort de senaste kvällarna. Så nöjd.




Lavendelhäcken tar sig, nu är den ett år gammal.




Krukorna intill entrétrappen i blandat kompott. Rottingkorg, ljus lera och vita krukor blandar jag.




Favoritplantan är en japansk lönn, något jag inte provat på förr, men som jag bara älskar! Den är så fin. Får se om den kan följa med in i höst...




Nöjd med veckans sommarpiff i trädgården. Eller på entrésidan i alla fall. De inre delarna tar vi en annan gång. Och vid garaget. Och.. och... Men man ska bara piffa och ta i lagom, så att det är roligt :) Och nu räcker det för denna gång.



Bild studio karin


1 kommentar:

  1. Fint! Är lönnen en ohärgi sort? Annars, varför inte sätta ut den sen? Så vackra lönnar det finns och som säkert passar inne i din trädgård.. de är helt underbara i ute i trädgården på ställen där de trivs och passar. Surare jord eller neutralt (typ åt hållet, jord för roddar).

    SvaraRadera