tisdag 10 mars 2015

BLÄNDANDE VÅRLJUS I MATRUMMET

 


Hej! Jag lovade ju att jag skulle gå på vårjakt i mitt egna hem i mars. Och det har jag gjort. Jag har bytt ut vinterblommor mot andra sorter, och i matrummet som omges av ett stort fönsterburspräk var det dags att ta ned linnegardinerna och tvätta dem. För de måste dras för nu igen, och användas till att sila det låga, extremt ljusa marssolen. Då är det till att ha linnet rent igen. Sagt och gjort. Nu hänger de nytvättade, vita och skira i burspråket igen. Och det var inte en dag för sent. På just denna plats är det så stark sol och blir så varmt, att just nu har ett gäng kaktusar landat på sideboardet. Så slipper jag tork-döda nya blommor på den platsen i vår. Kubus står utan ljus, och väntar på andra tider. 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar