måndag 16 mars 2015

PROJEKT TRÄDGÅRDENS FRAMSIDA



Hej måndag! Jag fortsätter jakten på våren, och jag lekte april i helgen och grävde ned plantor i trädgården. Mars är ju mild just nu så vi får se var vi landar i med detta projekt. Vi tog tag i slänten på tomtens långsida ned mot vägen, som varit ett projekt som löpt lite pö om pö i två år. Ja, de stora förändringarna i trädgården tar ju tid och man flyttar runt fokus lite här och lite där i trädgård märker jag. Men just nu ligger alltså fokus på trädgårdens entrésida mot vägen. Jag önskar att kollaget ovan var före/efter bilder :))) Men det är bara vår plantering/inspirationsbild-på-önskat-resultat!





Det HÄR är före/efter bilder. Före; en mossig lerig grässlänt nedanför (när den växer upp igen) den flyttade ligusterhäcken. Slänten utanför häcken är supersvår att klippa med gräsklipparen. Man går på sniskan och halkar med maskinen. Och så är den jordig, torr och dan, dessutom knölig och ojämn. Inte inspirerande att mötas av, alls. Och efterbilden visar; projekt marktäckare. Ett rutsystem av inplanterade murgrönaplantor. Murgrönaplantorna var nog de enda växter som såldes i utemarknaden just nu, får se om de tycker det är för kallt att planteras ned nu... Jag provar mig fram i vanlig ordning. Visionen är att det skall vara så grönt som i inspirationsbilden i översta kollaget, och det året om dessutom eftersom att murgrönan är just vintergrön. Det skall in lite formationer som klot etc i den gröna mattan så småningom, och så skall jag aaaaaldrig mer gå med en gräsklippare och halka på slänten - check.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar