lördag 5 december 2015

ADVENTSKÄNSLAN SO FAR HEMMA...




Hej lördag! Så här långt, lite smygstart på julkänslan... Lite spirande adventsdekor, inte för mycket, men inte för lite för att missa att jul är på gång. Så är det hemma hos oss så här mellan första och andra advent. Lite fler ljusstakar är framplockade, och framförallt så byts själva ljusen ut från 100-packet-ljusen till finare handstöpta höga herrgårdsljus så här i advent. 




Förra året köpte jag en amaryllislök av vår trädgårdsmästare i studion, och förutom att den överraskade mig genom att först blomma helt fantastiskt bombastiskt till jul (då jag klippte av den till en snittblomma i vas), sedan blommade lagom till påsk igen där på fönsterbrädan... Jag anade en mycket livskraftig lök, och skakade av jorden och lät den förvaras i matkällaren. Döm om min förvåning när den låg där och spirade lite grön och på g, häromveckan! I matkällaren. (Fukt och mörker, har vi tydligen där, ja.) Så nu har jag planterat den och väntar på att den vita fredskalla-liknande jätteamaryllisen skall stå i all sin prakt igen, för tredje gången. Quality never goes out of style, tycker tydligen naturen också. En liten julren i porslin har barnen ställt fram mellan krukorna.





Dubbelsidig buxbomskrans modell större har kommit upp i fönstret i matsalen, ibland blir det två mindre, ibland en stor. I år körde jag på en stor.




Och så adventsaltaret haha. I morgon är det redan dags för ljus nummer 2! Trevlig kväll på er.




Bild studio karin




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar