söndag 6 december 2015

ANDRA ADVENT I MATSALEN




Hej Andra Advent! Ett lugn har sänkt sig över hemmet denna förmiddag, efter en mysig fredagkväll och julutflykter igår. Kransen hänger i sitt vita sidenband i fönstret, en dubbelsidig krans så att den är lika vacker utifrån som inifrån. Mässingsljusstakar som är nya vintagefynd för denna jul står i fönstret istället för elektriska adventsljusstakar. På bordet - oh du min glade detta vackra bord från min studiokollega Stolen.nu som har satt den nya stämningen i matsalen helt och hållet - står en blombukett som jag häpnar över själv, den är så fin! Superlycklig över den!





Den hämtade jag ut på en liten grön oas Spirit of Flowers i en annars gigantisk Mall of Scandinavia (ett shoppingtempel a la flygplats i Dubai, eller nåt annat overkligt stort!). Den duktiga floristen fick i uppdrag "adventsbukett med puderrosa rosor och Eucalyptus, men sen har du fria händer..." :) Och så fylldes det på med vita liljor och annat vackert.





Matsalen i sin adventsskrud denna morgon...




....och tidigare i helgen. Glad och fridfull andra advent på er :)




Bild studio karin



3 kommentarer:

  1. Så vackra och stämningsfulla bilder. De utstrålar ett lugn vilket är välbehövligt dessa dagar. Har en fundering angående bordet. Jag hittar inga prisuppgifter på det?
    Tack för en mycket läsvärd blogg! /Johanna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Johanna, och tack! Vad roligt (!!) att höra att mina bilder utstrålar ett lugn, det tar jag som en mycket fin komplimang. Jag tycker det med, att möblerna ger en sådan atmosfär hemma. Bordet finns att få i så många olika utföranden, med olika ben, eller utföranden kring sarg etc, och ffa storlek. Mitt bord är 105 x 160 cm med två st iläggsskivor a 48 cm (så det blir totalt ca 2,6 m). Kontakta Stolen, eller Elin, elin.tornberg@stolen.nu, för prisuppgift på basutförandet. mvh Karin

      Radera