lördag 17 december 2016

EN LUGN JULSTUND I MATSALEN




Hej lördag! Julen har börjat smyga sig på, och det både doftar granris hemma och finns paketsugna barn. Vi vuxna är rädda om julstressen (dvs, planerar duktigt för att inte få den), och har just nu en lugn stund innan vi skall vidare på julsammankomst. Hemmet ligger i tyst och lugn julförväntan, magiskt, och det är väl det som är den rätta känslan med advent. Lite snapshots från det stora burspråket som är vår matsal lägger jag in idag. 




Låga - men maffiga - vita amaryllisar tog vår trädgårdsmästare hem till studion. Jag tog hem tre stycken redan utblommade (jag vill ha fint på helgerna innan jul också...), och jag har sköljt bort jorden och ställt dem med lite vatten i ljusstakar. Verkligen ett enkelt sätt att göra fint på bordet. 





Adventsgranen är misstänkt lik en julgran i år. Det blev en "väldigt stor adventsgran" (alltså inte en "väldigt liten julgran" om ni ser skillnaden hehe) inomhus redan första advent. Men tanken är att detta är just en adventsgran, grön och odekorerad - och det är inte vår julgran. Självaste granna, stora julgranen har vi på annan ort, och den tas in först den 23e och blir så klart dekorerad.





Trevlig helg önskar jag er, spar på krafterna och planera in lite mys :)



Bild studio karin



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar