fredag 3 februari 2017

TAPET UPPSATT I STORASYSTERS RUM




Hej fredag! Hemma har det rullat på, och jag fick lite gjort i tjejernas rum. I storasyrrans rum hade byggarna tapetserat en fondvägg (eller, två väggar i vinkel faktiskt) men vi hade fegt lämnat motstående vägg för att målas. Men ju mer vi funderade på det, desto mer ville vi ju inte på något sätt ha fondväggskänsla, vi ville ju ha tapetserat rum! Så jag tog tapetrullarna som blivit över med inställningen "hur svårt kan det va, det bör ju vara som att klistra upp ett stort klistermärke". Och tapetserade den sista väggen. Verktyg hade jag inga, men det gjorde inget. Jag var utrustad med sax, handduk istället för svamp, skollinjal och kökskniv. Inga konstigheter. Första våden var lätt, på med klister på väggen och bara sätta fast, som ett klistermärke. Mönsterpassningen var lite pillig men ... när jag är i det fast-forward-läget så är pilligt inget som sätter käppar i hjulet. Det blev superbra och både jag och dottern som skall bo där är så nöjda!




Tapeten kommer från Sanderson, har en sober färgsättning. Helt fantastisk! Rummets förra toile-tapet hade mycket mer kontrast med vit-botten-blå-mönster, och trots att den var väldigt vacker var den svårare att inreda med. Den var lite stökig i ett barnrum och det var bara vita möbler som blev bra med den. Denna nya tapet är istället mer ton-i-ton med grå-beiga-toile-mönster och mjukare övergång mellan mönsterfärg och bottenfärg - den upplevs lugn och ljuvligt harmonisk!




So far so good. Tapeten hamnade på hela den väggen, jag har sjukt ont i armar och händer idag, men det var det värt :) Trevlig fredag på er vänner!


Bild studio karin


2 kommentarer:

  1. Nej Du Karin nu får Du blogga lite. Saknar Dina uppdateringar. Uppskattar verkligen Din blogg! Mvh Linda

    SvaraRadera
    Svar
    1. HAHAH!! Tack för sparken i baken - jag saknar er också alla fina läsare och bloggen.... Hade lite sportlov, men nu är jag åter :)
      kram

      Radera