fredag 19 november 2010

VITA GOLVDRÖMMAR


Bild Per Jansson

Inför helgen kommer här bostadssurfet - idag har jag hittat en våning med fräscha vita målade plankgolv. Så härligt och snyggt! Jag hade gärna haft så här vita golv hemma, men när vi flyttade in låg en nylagd 3-stavsparkett i ek i undervåningen, och vi lät den ligga. Hade vi täckmålat den tror jag att det bara hade sett ut som ett plastgolv, eftersom man inte ser några skarvar i 3-stavsparkett. Det är bara massa... yta. Så vi betsade vårt golv vitt istället (typ 5 gånger innan jag var nöjd...), så att man kan ana att det är trä under. Men OM jag någon gång snubblar in i ett nytt (gammalt) hus som är mitt - och som har plankgolv - då ska jag måla det vitt!



Svartvita hem är ju väldigt grafiskt snygga på bild, och ser extremt välordnade ut och låter sig fotograferas extremt bra på bild. Men själv skulle jag nog få färg-rapsus till slut,  jag skulle sakna kulörer. Jag har lite lugnare oaser dock, där jag tonar ned färgen. I övre hallen och i övre badrummet är det mest svart vitt. Men sen ligger två tjejrum i anslutning till den hallen, och de är allt annat än svartvita kan jag lova!



Snygg lösning över lampsladden, en "silkesstrumpa". Kan göras av vilket tyg som helst, man syr bara en enda söm utmed en sida, vänder ut-och-in och vipps har man en silkesstrumpa till sladd.



Och en väldans snygg hall. Bryts av mot allt det vita med ett svart klädträd från Swedese.

Nu ni - är det fredagsmys! :)))) Önskar er en trevlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar