måndag 2 juli 2012

SOMMARDUKNING MED BLÅTT PORSLIN



Nu har jag hamnat i skärgårdens bubbla, och vet inte riktigt om och när jag ska åka hem igen. Är det sommarlov nu? Sakteliga har sommarkänslan börjat infinna sig, man går ner i varv, kunderna får ett autosvar från mailen. Jag ska runda av här på bloggen så småningom. Men i nån vecka till fnular jag på halvfart. Dricker en kaffe. Kikar på lapen. Avrundar något jobb till. Äter en lätt lunch med barnen i solen. På landet dukar vi med vana trogen med blandat blått porslin av olika årgångar. Delar från när jag var liten, blandat med antika udda delar, nytt blått, allt blandas i en härlig somrig röra. Som det ska vara. Det är så enkelt när nåt går sönder, man bara fyller på med en annan del blått från valfri affär eller serie. Alla mönster passar med varann i stort sett. En med blå rand passar med blåblommigt passar med sirliga blå bårder passar med en kraftigare drake passar med blå blom passar med musselmalet passar med blå. Blått hjärta blått. Jag visar inspobilder från sommarblått, jag har inte så många mer intelligenta tankar att tillföra idag ;)





Detta finfina porslinsfat hade jag gärna dukat upp med. Det kommer från samma ställe som det kinesiska skål-handfatet jag köpte till landet förra sommaren :)



Bild 1 Fantastic Frank, 2 Kvänum, 3 Bazaar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar