onsdag 10 februari 2016

BLÅTT ÄR FLOTT - ELLER I VARJE FALL ROGIVANDE I SOVRUMMET




Hej onsdag! Så många rum i hemmet håller som sagt på att få sin makeover... eller färdigställas är nog det rätta ordet. För alla sovrum har befunnit sig i temporära tillstånd av "good-enough" sedan inflytt (för...ehh....två år sedan). Tillbyggnad och gud vet allt har kommit emellan. Några rum har till och med väntat på fönster. Men nu målas det äntligen, och jagar jag färgnyanser likt Rainman igen, provar 50 st nyanser i varje rum. Ofta och gärna med bara ett par 3-4 färgpytsar som jag blandar hejvilt. Hälften den, hälften den. Eller 1 del sådan färg med 1 del sådan färg med 2 delar sådan färg. Hmmmmm... Målar en halv vägg. Stannar upp. Tittar medan det torkar. Typ. Och beslutar att det blir för gult. För blått. För grått (ja, tänk det finns det också). Blandar nya förhållanden. Tittar. Funderar. Vi kallar det för kvällsdamp, men jag är glad att jag har fått ett sådant här ryck igen. Mycket blir gjort. Och ett par rum står nu faktiskt med ny färg på väggarna. Jag skall ta kameran och gå ett varv i huset, men har inte hunnit. Just nu drömmer jag om att få börja fixa med detaljer och inredning, och kunna köpa textilier och accessoarer. It's been a long time coming! Rummet ovan är svalt blått och vackert - det är inte mitt sovrum men det skulle gärna få vara det. Blå väggar är för mig lite för svalt, men blå är en harmonisk och rogivande färg så jag har det som accessoarfärg i sovrummet version 2.0. Återkommer med det. Trevlig kväll på er :)




Bild via pinterest


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar