onsdag 28 september 2016

FUNDERINGAR PÅ SNICKERIERS NYANSER....





Hej onsdag! Idag har vi i studion hunnit med en inspirationsrunda till leverantörer och inspo-butiker i stan. En välbehövlig input som - som alltid - mest får mig att vilja börja om i alla rum hemma. Fast jag håller väl på hela tiden, om jag skall vara ärlig, och vet ibland inte om ett rum fortfarande inte är klart/ befinner sig i morfos.... eller om det helt enkelt görs om, igen! Jag har bättringsmålat socklar och snickerier i omgångar sedan vi flyttade in. Men de är så många och omfattande att de inte blir klara i ett svep, så nyansen vit vill hela tiden ändra sig till nästa gång jag skall fortsätta. Linolja gulnar, så jag provar olika fabrikat och nyanser, och blir inte klok. I fönsterlösa rum har jag en "vanlig färg", som inte gulnar. Just nu är det ganska kritvita snickerier, som på bilden ovan. Men jag  efter insporundan idag vill jag ha dem mer dämpade. Ah! Måste nog bara låta det bero ett tag. Inspirationsbilder på sockelnyanser idag, utan att jag berättar för er vad som är finast eller ej, då jag har fått en riktig beslutsångest-skomakarens-barn på mina egna snickerier :)




Offwhite snickerier.




Pärlgrå snickerier.




Snickerier helt ton-i-ton med vägg (exakt samma kulör).




Snickerier ton-i-ton med vägg, med svag nyansskillnad.





Och så de kritvita snickerierna igen. Ja hörni, jag skall sova på saken innan jag fortsätter här hemma.




Bilder via pinterest

1 kommentar: