måndag 28 november 2016

INSPIRATION FÖR ÅRETS JULKLAPPAR I VITT GRÖNT OCH GULD




Hej måndag! Äntligen har första advent varit, då känns det legitimt att börja gå all in på julen.... Jag håller hårt på timingen, jag gillar inte att dekorera så att allt är klart till första advent. Första advent är för mig startskottet. Rött har jag inte så mycket av, helt enkelt för att det inte passar in hemma, utan sticker ut som utropstecken. Men att bara ha allt i vitt blir lite blekt och "osynligt" hemma hos mig. Jag förstärker därför med grönt och guld också. Vita-gröna julklappar är en favorit som jag kommer att köra för tredje julen på rad. Jag är ju lite rainman så där, när jag hittar nåt jag gillar, så brukar det bestå ganska länge haha. Den vackra kombinationen ovan kommer från en blogg som heter la petite cuisine, och jag bara älskar allt på bilden. Det där är jul jag kan copy paste hemma rakt av.




Vackert med grönt papper och guldsnöre, eller vitt och grönt i kombination.






Så här såg det ut hos mig när jag fegisbörjade med lite svag grönt, när jag för två år sedan provade gröna-vita-julklappar. Och ni som jag vet ju att när jag återkommer till något flera gånger, så brukar det vara en kärlek som består. Så här såg det ut då under vår gran då. Alla bilder visade jag här. I år blir det lite mer likt julklapparna från la petite cuisine, vars alla bilder du ser här.




Bild 1-3 la petite cuisine, 4 studio karin




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar