måndag 24 september 2018

FÄRGNYHETER FRÅN FARROW AND BALL



Hej! Här kommer lite färgnyheter och -trender, som dök upp i inkorgen. Farrow and Ball har lanserat 9 nya kulörer, och de faller så klart klockrent in i den vackra palett de redan har i sitt sortiment. Jitney  heter väggkulören på bilden ovan, och det är en mullvadsbottnad mellangrå som är så där smutsgrå-dämpad som man ser mycket av nu. Vacker nyans. 




Och vi som inte kan få nog av off-white, beige, greige väggar - School House White är en ganska nyanserad vit som skall se ut som en gammeldags åldrad vit. Vanlig i gamla skolhus, tycker Farrow and Balls pressrelease, och baske mig tror jag bestämt att de flesta väggar i min dotters magnifika 20-talsskola har sådana här färgsatta väggar.




Treron, en klassisk vacker dämpad grön. Gör sig magiskt i kök, och jag har flera kunder som har valt att färgsätta gröna väggar på senaste tiden, så visst ligger grönt i tiden. Även mycket fint och mjukt i entréhall eller inre hall. 




En dämpad blå, Nimes, som passar som köksluckeblå, eller varför inte i sovrum? Och naturligtvis fanns en nyans av... ja vad?




....rosa.  Dämpad, smutsad rosa. I år igen, och fortfarande. Nu har de rosa nyanserna varit med oss i ett par år, men jag gillar denna klassiska "snälla" färg fortfarande, den är en given i varje hem om så åtminstone på ett par kuddar. Nyansen gör sig självklart finfint i döttrarnas rum, eller om du vill ha en väldigt feminin boudoir-touch i vardagsrum eller arbetsrum. 




Alla nio nyheter ser ni här (länk).












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar