måndag 1 juli 2013

HÖGA PINNSTOLAR FÖR BARN KOMMER TILLBAKA TILL IKEA



Godmorgon måndag! Denna måndag ser jag inne hos min blogg-granne på Hus & Hem (här) att de fina höga pinnstolarna för barn som fanns på IKEA för några år sedan, Agam, kommer tillbaka i augusti. Trevligt. Själv har jag tre st hemma, två köpte jag själv i varuhuset på tiden det begav sig, och en köpte jag på Blocket. Stolarna betingar nästan sitt dubbla värde på andrahandsmarknaden, och de försvinner i ett nafs för de var så begärliga - men nu kommer de alltså tillbaka till IKEA. (De gamla hade 5 pinnar i ryggen, ser att de nya har 4, så de är inte helt lika - för den som skall fylla på runt samma bord. ) Toppen, jag som behövde fler till barnens skrivbord inne på deras rum :)



Bild via Hello Kiddo

3 kommentarer:

  1. Äntligen är de tillbaka! Tänkte också passa på att fråga hur det gått med rottingstolarna till trädgården? Vad har du för bord till? Jag härmade och köpte 8 likadana stolar och vissa av dem var redan lite grå redan när jag köpte men övriga är rätt gula. Vi byggde ett bockbord i furu till med det är fult furugult

    SvaraRadera
  2. Jag får ta och följa upp rottingstolarna i ett inlägg :) De har åldrats ganska bra ska jag säga, är inte så gula längre fast de är fortfarande ganska nya. Har byggt ett bord till, skall visa det med när jag gör inlägget i veckan.
    Karin

    SvaraRadera
  3. Kommer de vanliga pinnstolarna från ikea också tillbaka? Ångrar så grymt att jag inte köpte några sådana. Har inte råd med lilla åland för tillfället. :-)

    SvaraRadera