lördag 26 februari 2011

FÄRGGLADA BARNRUM


Bild Skandia Fastighetsmäkleri

För er som kör hela hemmet i vitt med grå eller svarta accenter, möjligen lite trärent och någon grön växt samt färgklickar här och var... (moi!) Om ni vill gå loss på färgglada frizoner i hemmet så finns det ju ypperligt tillfälle i barnrummet. Dagens lördagsgodis är riktat till barn. Färgglada ide'er galore, varsågod. Ovan ett barnrum som fått en härlig turkos vägg att omsluta hela taket. Blir onekligen ombonat på något sätt utan att krusidulla med textilier.

Bild Hjälmrud

Ett lite större barn skulle kunna få lite "coolare" uttryck, exempelvis gamla serietidningar som posters.

 Bild Milk

Här är nog mest likt flickornas rum hemma... Mycket vitt och en ö av färg som man kan ändra som man vill. Kompis U med 1920-talshuset se hit - vackert spont-tak i vitt och med vita balkar.... En mer klassisk look som ni vill ha :)

Bild A Crispin

Har man ingen mysig sänggavel att omsluta barnet med (min femåring väääägrar ge vidare sin barnsäng - som jag designat - till lillsyrran om hon inte får lika hög sänggavel i sin nya säng) kan man ju lösa det enkelt med ett vackert barntält och en krok i taket. Det var dagens barntips. Nu alla små laddar ni nog med popcorn inför Bolibompafestivalen förlåt menar Melodifestivalen? :)

2 kommentarer:

  1. hm... min kommentar försvann så det här kanske kommer dubbelt! Tänkte fräckt stjäla turkosa rummet idén och låtsas som eget påfund men sen såg jag din kommentar ;-). Tack! Precis så vill jag att det ska se ut och kännas. Väldigt fint indeed, du måste komma och kolla snart. kram kram! U

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att du såg den! Jag skall visa dig en annan bättre bild också, med takhöjd som det kan bli i ert sovrum :)
    Kommer garanterat förbi snart.
    kram kram

    SvaraRadera