söndag 20 februari 2011

SÖNDAGSINSPIRATION



Hittade dessa bilder i min inspirationsmapp, tyvärr vet jag inte längre var de kom ifrån (vet du så säg gärna till...) Men snyggt så in i bomben är det. Det där lilla gulliga svarta bordet från Ikea är så himla snyggt tycker jag. Vi har det i vardagsrummet i alperna. Skulle kunna  tänka mig det hemma också. Har inte så mycket Ikea möbler hemma (tror egentligen bara det finns stommar och någon lampa) men detta bord är guld! Himla trevlig lampa tycker jag också, med lite helrätt guld inuti.


Söker du koskinn? Tipsar gärna om siten Cabrils som visar foton på det skinn du väljer, samt storleksbeskrivning i kvm och pris. Finns att hämta i lager i Stockholm eller Lund, eller frakt gissar jag. Vi hade ett svart-vitt en gång under soffbordet, men jag behövde en mycket större matta i vardagsrummet. Så efter att hunden hade terminatat skinnet med en olycka så blev det ingen ny kossa.

2 kommentarer:

  1. hej karin!

    så roligt att du hittade till mig :)
    och spännande att se ditt barnrumsprojekt (om visar vill säga). jag kanske skulle vänta tills jag ser vad du kommer fram till ;)

    det svarta bordet stod jag och tittade lääänge på igår. rysligt fint men lite litet. fast, 3 stycken i en klunga vid soffan kanske blivit riktigt snyggt här...

    ha en fin söndag.

    SvaraRadera
  2. Ja, kul att du kikade in hit också :) Jag kommer säkert att visa barnrumsprojektet (det är en hel övervåning) men det blir massa ritjobb först så det tar nog ett tag...
    Bordet är verkligen fint, jag hade tänkt ha det i övre hallen där bara en fåtölj får plats bland platsbyggda bokhyllor. Då är det lagom, håller med att vid en soffa blir det lite litet...
    Trevlig söndag du med :)

    SvaraRadera