måndag 14 januari 2013

HEMKOMST OCH VÅRSTYLING



Heeeeej allihop och välkomna till studio karin i vår-känslor. Efter att ha kommit hem igår efter en dryg månad i alperna så landade vi med en realitycheck-smäll in i verkligheten. Från färjan, ett par timmar till Stockholm, och eftersom vi saknade ett par madrasser hemma så åkte vi med skidbox på taket, hunden där bak och ungarna med färjegodiset hängande ur munnarna till IKEA (en miljard människor), och sen vidare till Ica Maxi (man hade ju ingen mat hemma), noterade att det blev fortfarande mörkt väääldigt tidigt, det var svinkallt. Så vinterlov versus komma hem: 1000 - 0. Men idag! Idag är det torr kyla och en knallblå himmel och lyckliga barn som gick iväg till skola och dagis. Så nu sitter jag här idag och ska planera flytten, och tycker att det är ganska ok att komma hem ändå. Och längtar efter våren (något som jag aldrig gör i alperna, där vill man bara ha mer, mer, mer snö). Men här får det gärna bli vårlökar och sol på fönstret med sånt där lågt stående, bländande, vitt vårvintersljus. Hämtar lite vårvinterljus i dessa bilder från Housedoctors vårkatalog. Fantastiskt fint stylad köksbänk ovan (du finner många Housedoctorprylar på nätet hos My Tivoli/här).




Så här tomt lär det se ut när vi har flyttat, för jag ska ta tag i lite planändringar och rumsjusteringar när vi flyttar in, så vi kan inte möblera upp allt fullt med en gång. Så några rum blir tomma, andra blir som Shurgardlager ;)





Man kan redan nu knipsa sig en kvist med knoppar på, se dem blomma ut och på så sätt ta in lite förhandsvår. 





Det var vårkänslor det. Nu ska jag ta tag i hemmet, jobbet, försäkringskassan, skatteverket, fakturor och bladibladiblaaa allt sånt där roligt som gör att man tänker att man skulle anställa sig en egen receptionist som satt i hallen och tog emot och skötte allt. Hälå!


Bild Housedoctor

2 kommentarer:

  1. Mycket fint att se fram emot i vår!
    Härligt med Alperna. Låter helt fantstikst!
    Bor i Östersund och vill också ha mer snö. Mycket mer. Man bor ju där man bor av en anledning. Jag älskar vintern. Idag var det en strålande vacker kall dag med ett makalöst ljus.

    Har kikat in till dig den senaste tiden och gillar allt jag ser! Ska bli spännande att följa er husresa.
    Gillade barnrumsinspirationen!
    Trevlig vecka!
    Vänligen/A

    SvaraRadera
  2. Hej Karin!

    Jag ramlade in på din blogg när jag sökte efter information om äkta mattor.
    Nu tar jag med stort intresse del av allt som du skriver om då jag har skaffat en egen lägenhet som jag får inreda som jag vill. Underbart! (Jag är närmare 50!)

    Tack för goda råd och inspiration!

    Varma hälsningar
    Anna

    SvaraRadera