tisdag 20 maj 2014

DET ÄR JU DE SMÅ LYXIGA DETALJERNA SOM GÖR DET


Jag har ju sagt det förr och det tål att sägas igen. Det är ju verkligen detaljerna som gör det. Och man skall veta vilka detaljer man skall lägga krutet på! Välj gärna de detaljer som man rör vid, som handtag, knoppar, lampknappar, dörrhandtag, köksbänkens material etc etc. Sen kan mycket av det andra få genvägar i billigare val om man har begränsad budget. Jag har också nämnt vid flera tillfällen den helt outstanding snygga beslagsdesignen som Superfront står för. Det är liksom i klass med... ja jag vet inte var jag ska sikta på? De rör sig rätt i hela skalan från budget mdf-luckor i köket till solida träluckor i herrgårdsprisklass. Materialvalen är så gedigna och äkta, att man baxnar. Tjockaste härligaste läder från anrika Tärnsjö läder, eller solid mässing i nitarna. Jag älskar dem, deras beslag. Finns ju även i solid marmor, koppar, trä mm mm. Men det har jag nog tjatat hål i huvudet på nu. Här visas läderhandtaget Trunk, i färg cocoa i det moderna köket ovan. Bilder lånade från Superfronts Facebooksida/här.






1 kommentar: