måndag 24 augusti 2015

SUPPER ÖPPNAR I GÖTEBORG



Hej måndag! Vi börjar veckan med lite omvärldsspaning, och det blir med nyheten att restaurang-succén Supper även öppnar i Göteborg i september. Supper finns sedan tidigare i Åre och Stockholm, samt har sommarrestaurang i Visby. Interiörerna är fantastiskt snygga, och från mitt besök på Supper i Stockholm kan jag redogöra in i minsta detalj för hur de smarta träbordet jag satt vid kunde förlängas via en liten infräst kant i bordssidan via en mässingsplåt till bordskanten intill, eller hur två massiva marmorskivorna bildade ett tvättställ med avrinning mot väggen istället för handfatslösning på damrummet, eller hur man i bardelen innan bordsplacering såg ned mitt i barbords-kuben till våningen under.... men jag kan för mitt liv inte komma ihåg vad jag åt. Mina restaurangbesökminnen brukar se ut så :))) 




Senaste tillskottet - innan Göteborg var på tapeten - var Gården, som är en uteservering i Stockholm. Mycket snygg.




Så grattis Göteborg, som i september har denna - troligtvis - mycket snygga restaurang att gå till att insupa både atmosfär och god mat.



Bild via Supper

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar