tisdag 13 augusti 2013

TRÄDGÅRDSFEST MYS PYS OCH BELYSNING





Augusti förnekar sig inte, det har varit kräftskiva och födelsedagsfester och lite allt möjligt fester hittills. Själv skall jag ha trädgårdsfest i helgen för att fira flera jubileum, och mitt inredningschip i hjärnan slår slint och jobbar på högvarv och funderar på hur jag kan skapa en fin miljö under träden i augustimörkret. Jag önskar att jag bara kunde slå på utebelysningen så var det klart. Men icke, maken har redan konstaterat att han vet att jag kommer att gå till överdrift ;) Ett gäng inspirationsbilder från pinterest som visar ljuvliga festbelysningar i trädgården kommer här, mest för min egen inspiration :) Glödlampsslingorna måste ju komma ur julkartongen och upp i träden förstås. 




Ovan ett långt tåg av burkar, glas och ljusstakar med ljus i, kan man ställa på några bord eller på en trädgårdsmur.




Ah! Utomhusmiljöer med soffor. Kanske bara bära ut dem hehe? Nä, då får maken spader. Men gardiner eller någon form av textilupphängningar kan jag nog trolla fram och hänga i tälten vi ska låna...






Ja det var lite inspiration för höstfest, nu måste jag koka ihop lite tankar i hjärnan kring det här :)



Bild pinterest

1 kommentar:

  1. Utebelysning - bland det bästa jag vet! Tycker det gör världens skillnad. Vackra inspirationsbilder!

    Låter underbart med trädgårdsfest.

    KRAM!
    Lotta

    SvaraRadera