fredag 23 augusti 2013

VECKANS OJ! VILKEN SNYGG VÅNING



Så här i arbetsveckans slutskede letar jag lite inspiration till det egna hemmet, det får mig att snurra ut på nätet och jag hittar en animerad våning som är så snygg att jag måste hålla andan en stund. Byrån Oscar Properties  som utvecklar de mest fantastiska objekt för försäljning har ofta den inverkan på mig. Att jag måste hålla andan alltså. Det grå köket ovan - kan jag copy paste det rakt av hem hit bara? 





Ett dagrum som heter duga. Bibliotek, vardagsrum, lyxrum... Ah så fint. En matta med ljus botten är också något jag vill copy paste hit hem, till vårt bibliotek lash tv-rum. Älskar äkta mattor med ljus botten, men man ska ha lite tur och hitta exakt den man vill ha. Det är ingen dussinvara och det kräver dessutom sin investering, så det dröjer nog tills jag hittar den jag vill ha :)






En tavelvägg som denna håller jag på att bygga upp hemma. Men det tar lite tid att få ihop de rätta ramarna med de rätta bilderna. Min vägg skall också gå i vitt-svart-guld och bilderna i svartvitt och blyerts. Inte så mycket mer än så, men alla toner och nyanser ihop skapar en varm och ombonad atmosfär. Jag skall ha min tavelvägg i tv-rummet, inte som här i det finemangfina sovrummet. Exemplarisk gardinhängning också på denna bilden! Ja, ni. Vissa inlägg innehåller så fina bilder att jag blir alldeles varm för jag vet att jag kommer att återkomma till detaljerna om och om igen. Detta var ett sådant inlägg. Hela våningen och alla bilder ser ni här. Trevlig fredag på er!



Bild Oscar Properties



2 kommentarer:

  1. Oj vad snyggt och vilka fina soffbord! Är ute efter något liknande. Har du något tips om var jag kan hitta det? /Ann i Gbg

    SvaraRadera
  2. Hej Karin!

    Jag tänkte oxå få till en tavelvägg här hemma och undrar vad man ska tänka på för att få till den snyggt.
    Jag har en sideboard under, väggen är beige och jag tänkte ha vita ramar med svartvita fotografier.
    Är det viktigt med en rak underkant på tavelväggen och sen kan den spreta åt alla håll, eller ska man försöka få till en rak kant runtom? Är det snyggast med så stora tavlor som möjligt eller ska man mixa??

    Tack för en inspirerande blogg!

    /Emma

    SvaraRadera