fredag 9 maj 2014

PAUS OCH TRÄDGÅRDSMÖBLER



Så var det fredag igen. Kom den inte lite fort denna vecka? Tempot är högt så här års, och jag ser fram emot att sakta in i helgen, det känns som att jag slitit ut varenda synaps i hela huvudet och fått kortslutning lagom till fredagen. Så nu blir det påta i trädgården (läs flytta och gräva häckar och andra gigantiska buskprojekt), planera lite insynsskydd och allmänt göra-allt-annat-än-hänga-på-datorn eller tänka jobb :) Jag ska inventera trädgårdsmöblernas status, som jag alltid gör så här års. Vilka utemöbler är hela, vilka var det jag skulle behålla, skulle nån ut på Blocket?, var det nån som skulle till återvinningen, hur var det med möbler till lekstugan och så behövdes visst nån sorts loungegrupp kanske? A-a, ska fundera lite i helgen. Tänk er denna stolsrad, den hade stått finfint i trädgården. Oh. Men jag hade gärna haft träfärg som blev grå, istället för svart. Men lovely form på de där stolarna. Med den inbjudande vyn så önskar jag er en finfin fredag kväll och trevlig helg på er!



Bild Pottery Barn

3 kommentarer:

  1. Du Karin, du visade en fin stol från IKEA i svart metall i din senaste Hus och Hemspalt. Har den utgått, tro? Kan tyvärr inte hitta den på deras hemsida.

    SvaraRadera
  2. Hej! Den skulle komma in igen i lager i år, vet inte om den har kommit än... Men enligt Ikeas pressinfo så skulle den komma in igen, det kollade jag innan jag lade in tipset. Så hoppas den kommer!! :)

    SvaraRadera