torsdag 30 augusti 2018

VÄLKOMMEN TILL HÖSTEN




Hej hösten 2018. Eller hej höstterminen 2018... eller hej bloggstarten hösten 2018... Jag har haft ett välbehövt socialt-media-uppehåll i sommar. Det kan lätt behövas när man driver egen inredningsbyrå, en blogg, ett instagramkonto - samt driver familjen AB med 3 barn och en hel massa aktivitetsengagemang från min sida för deras idrottsliga hälsa. Ja, men nu är jag tillbaka här. Min jobbhöst startade med att jag gick på Formex-mässan förra veckan, och jag kommer ösa in mina bilder och tankar här i morgon. Men jag börjar med en välkommen-in-i-inredningsborgen-igen, med denna fina bild från Apparatus Studio's nya showroom i New York. Apparatus, de med de magiska armaturerna. Jag spanar på färgsättningen och stämningen i bilderna, och konstaterar att färgsättningen i basen andas väldigt mycket hösten 2018. Vi har under en period sett den grå basen - som funnits med ett par år - skjutas över till mycket varmare grå eller rent av beige. Jag gillar att förflyttningen av färgfokus går ganska långsamt, så att man inte kastar hej vilt mellan olika stilar. Vi lever i en tid där vi bör förändra långsammare både vad gäller vårt hem och våra kläder. Inget köp-slit-och-släng, utan en schysst genomtänkt bas som du kan addera "ditt" ovanpå. Och därför känns den grå basen som långsamt ändras över i beige, helt ok. Jag gillar långsam genomtänkt förbättring och stilförskjutning. Och är det stilfullt och andas klassiskt, så är det ganska tidlöst och hållbart tycker jag. Så här kommer njutbara bilder på temporär färgsättning i beige-grått-greige från stylish showroom i New York idag. Att det hänger magiskt snygga armaturer i bilderna hoppas jag också att ni registrerar. Och att mässing fortfarande är gångbart. 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar