måndag 30 juni 2014

EN STORFAVORIT I REPRIS



Hej! Detta är ett favorithem all times, det har figurerat i RUM ID för ett par år sedan, och jag har visat ett snapshot från badrummet som är en stor personlig favorit för länge sen. Själv skulle jag inte ha så mycket svart, och inte ett svart kök, för det behövs oerhörda mängder som här med dagsljus för att få det bra. Men husets interiör är välgjord och sammanhållen, och ett spännande koncept. (Men badrummet skulle jag kunna copy paste rakt av!) Och nu har jag hittat hemmet i ett äldre internetmagasin, och blev så glad. Jag passar på att visa några bilder därifrån, alla bilder är lånade via Lonny Magazine, fotograf är Gaelle Le Boulicaut, och även om deras magasin som visar detta hem har fått ett par år på nacken så skulle ju detta kunna figurera idag igen. Klassiskt och coolt om vartannat, i en personlig mix, som håller år efter år. Och vem är då the Great Dane? Jo, det är ju så klart det kända danska designparet som står bakom Day Home och klädmärket Day Birger et Mikkelsen, dvs makarna Brandi/ Mikkelsen. Det svarta köket är ett kök av sån sort som när jag tittar på det blixtrar fast på mina näthinnor och ligger kvar väl sparat i Rainman-kartoteket i huvudet, som jag besöker när jag skall hämta inspiration från favoriter. Yes, detta kök är ett sådant kartotek-kort i huvudet :)





Vita väggar i vardagsrum, med infärgat svart blankt parkettgolv. Den sidenmatta lystern gör att golvet inte upplevs så svart och slukande som en täckmålad svart yta hade gjort. Den hade bara sett kolsvart ut. Här har man troligtvis färgat in golvet med svartfärgad lut eller hårdvaxolja för att få ha kvar alla trätexturer som är det som ger det vackra i golvet. Fina vita paneler i alla rum också. Love. it.




Tavelvägg i exemplariskt fin blandad komposition.





Och så badrummet. Så vackert att det ger mig rysningar. Och ett sådant boat bathtub emaljbadkar skall jag ha när vi gör vårt badrum i framtiden. Finns inga alternativ :) Denna bild känner ni kanske igen, som sagt den har jag visat förr. Ja, det var den gamla favoriten, kul att hitta den på ett nätmagasin så att jag kan länka och visa bilderna igen. Alla bilder, och hela artikeln, ser du här.


Bilder Lonny Magazine/ Gaelle Le Boulicaut 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar