tisdag 10 juni 2014

INSPIRATION FÖR GRÅTT SOVRUM



Hej! När jag är ute och far på nätet efter inspirationsbilder hoppar man ibland till av lycka när man hittar en perfekt bild. En som motsvarar stämning och karaktär av det man vill uppnå. Klockren. Denna finfina bild av ett sovrum passar så in i bengen som inspirationsbild för ett hem jag håller på med, så jag sparar det genast här i mitt cyberbibliotek. Grå väggar i murrig ton, vitoljat golv och äkta mattor. Gillar färgsättningen på konsten också, och hur det tas upp igen i huvudgaveln och i en matta. Jag har sagt det förr, och jag säger det igen: färgsätt gärna ett rum efter en tavla. Då har ju konstnären redan gjort jobbet att sortera ut ett finfint färgval åt dig. Och gillar du tavlan så gillar du troligen färgerna. Här skulle tavlorna kunnat vara stämningssättaren när man satte konceptet för detta rum. Eller så var det ett skickligt öga som hittade dem som pricken över i när allt det andra var på plats. Har man inte lust med en jättestor matta kan man göra som här, låta två mindre täcka de ytor man vill skall kläs. Dvs vid fotgaveln och gärna på sidan av sängen. Mycket fint rum. Och på denna bild är det min favoritarkitektoniska detalj all times; glas i linoljebränt stålrede. Love it. Med denna sobra och eleganta färgskala så önskar jag er en trevlig kväll!



Bild pinterest


1 kommentar:

  1. Gud så fint! Tack för att du delar med dig av denna inspiration!

    SvaraRadera