lördag 20 september 2014

DISKRET OCH ELEGANT SEKELSKIFTESVÅNING MED KÄND INNEBOENDE



Hej lördag! Denna vecka går det ju inte att ignorera denna kända våning som är till salu. Eller, våningen är inte känd, men inneboende så klart. Har ni sett bilderna redan i veckan, så visar jag mina favoriter och berättar varför idag. Sovrummet. Panelen på väggen. Helt perfekt. Love it, det är en sådan vi kommer att låta bygga i vårt sovrum när vi kommer så långt. På bilden ovan ser väggen ut att vara vackert grå med vita snickerier. (Men från några vinklar ser väggen ut att vara babyblå? Jag vet faktiskt inte vilket. Men om det är endast grå man vill ha, välj varmare grå nyans om man inte vill riskera att några väggar blir grå och några blå beroende på hur dagsljuset faller.)





En annan favorit är köket. Vad som ser ut att vara ett genuint 60-talskök är de facto Kvänums nyare modell Banér. Jag gillar att man puffat retroköket mer åt sekelskifte med att hålla det neutralt och vitt och toppa med en marmorskiva i detta vackra köksrum. Och, marmorkanten! Ni vet väl att "pizzakanten" (förlåt uttrycket, jag älskar marmorkanter) är tillbaka med storm. Så fin, så enkel och gör köket så lätt och luftigt. Har man en överskåpsfri vägg, eller många fönster över köksbänken, är en marmorkant lösningen på frågan "var ska jag avsluta kaklet?". Att få ha kvar de stora väggytorna mellan fönstren utan kakel känns verkligen lyxigt.




Originaldetaljer i mässing, och fin matgrupp i trärent, framdukat med Spodeporslin. (Jag älskar kontraster, och hade för egen del brutit av träbordets och trägolvets myckna träatmosfär med en svart eller vit Y-stolsrad för att skapa mer kontrast i matrummet. Men det är så fint här att nu är vi inne på petitesser. Flåt)




Barnrummet är helt min melodi. Jag älskar neutral bakgrund, som här med vita väggar, vit stringhylla och vitt golv. När sedan barnets fåtölj, överkast, kuddar, leksaker och pysselgrejer är på plats så ser det ändå ut som ett prima ballerina barnrum. Man måste inte overdo it, måste inte bygga en piratkoja av barnrummet, det om något styr barnets lek. Och tänk vad skönt att slippa göra om hela tiden. Så plus i kanten för fint barnrum :)







Vet ni vem som bor här?




Jo, det är ju Ebba von Sydow säljer sin våning, alla bilder av hemmet syns här och hon kommenterar det dessutom här.



Bild Skeppsholmen


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar