torsdag 13 november 2014

JAG SAKNAR TRÄNYANSERNA



Hej torsdag! När jag ser sådana här bilder så saknar jag tränyanser hemma. Jag hade lite mer trävarma nyanser i förra hemmet, men i takt med att vi har renoverat detta huset har vi skalat bort många möbler vi inte gillade, sålt, eller står de kanske kvar i källaren i väntan på erkännande i nya hemmet. Bara furugolvet har vi nu som bidrar med tränyans i vardagsrummet. Och de fina fåtöljerna förstås. Och faktiskt ett väldigt litet litet undangömt sidobord. (Båda syns här.) Men när man ser en sådan vacker pjäs som soffbordet här, så vaknar det alltid något inom mig som skriker ut mmaaaaan måååååste haaaaa träääänyaaaanseeeer i ruuuuummet föööör aaatt inte skaaaapa fööööör steeeriiiiiiila ruuum. Hmm. Tål att tänkas på. Och tål att leta utrymmen och hörn där jag kan placera ett perfekt bord eller sidobord i den perfekta nyansen ovan. Nyansen finner du i jakaranda, valnöt, och palisander, etc. Själv tror jag att jag skall laborera lite i tv-rummet med detta.



Bild pinterest


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar