fredag 28 november 2014

PÅ BESÖK I BLÅVITA PORSLINS-HIMLEN




Hej fredag! Häromveckan hann jag och Elin (från Stolen.nu) med ett besök i vad som kan beskrivas som himmelriket för en blåvit-porslins-nörd som jag. Ah! En hel lagerhall full av kartonger, och ovanpå varje kartonstapel en produkt i .... just det, blåvitt kinesiskt porslin! Lovely. Det började med en liten kanna (som syns på mitt matbord här), som jag hittade på en slottsutflykt i somras. Och den var så fin så jag ville ha mer! Jag behövde nya vardagstallrikar hemma, och därför tog jag rygg på Elin på besök till Simply Scandinavia, som den svenska blåvitporslinshimlen heter. 




Lite Musselmalet-stuk, men just inte klassisk Musselmalet utan en serie som heter Göteborg. Älskar!





Nya produkter på väg till studion, som är fulladdad med massa snyggt och handplockat. Oh så fint det blev. 




(OBS! Ni som har frågor ang porslinet, kontakta Stolen.nu ang detta.)


Bild studio karin



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar