onsdag 11 november 2015

EN LITEN FÖRÄLSKELSE I FORM AV ETT MODERNT SOFFBORD




Hej onsdag! Ett litet smycke till bord som ligger och skaver i mitt bakhuvud, och som jag inte kan släppa. Inte på något sätt en nyhet - men jag brukar ju inte agera på impuls vid möbelköp utan funderar gärna mycket och länge och känner efter om jag verkligen vill ha produkten ifråga :) För att förvissa mig om att jag inte köper en slit och släng vara... Ett kompletterande soffbord till tv-rummet skulle jag behöva, och funderar på Gubis bord av designduon Gamfratesi; TS Table. Så fint, och känns som en nutida klassiker jag inte kommer att tröttna på. Bordsskivan vilar på metallstället lite som klassikern PK-61 av Poul Kjaerholm, men i nutida uppdaterad version med runda metallben istället. Och så den lilla delikata detaljen hur metalltrådarna korsar i mitten under bordet. Love it!




Svart underrede och marmorskiva (vit, svart, grön) finns att välja på. Eller t o m ....


...med mässingsunderrede. Då blir det mycket Art Deco över det hela, något som man kan ana mycket just nu i många möbler. Modernt med en kärleksfull tillbakablick. Fint fint.



Bild via Gubi








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar