fredag 18 mars 2016

EN MAGISK GET-AWAY OCH PULSSÄNKARE UTANFÖR STOCKHOLM


Hej fredag! Hur vore det med lite helg-get-away? Att drömma sig bort lite, och att checka in på landet utanför Stockholm? På den stora skärgårdsön Värmdö närmare bestämt. Siggesta Gård är ett mycket trevligt ställe dit jag gärna återkommer till, det är djur, det är café, det är populära bakluckeloppis, och det är framförallt ett trevligt konferenshotell som även har öppet för icke-business-bokningar på helgerna. Och det är hit jag drömmer mig bort just idag, på bild i alla fall. Hade suttit fint i helgen istället för must-do's hemma. Den lantliga miljön hade garanterat haft en positiv effekt på vabb-nerver och uttröttad inredningsarkitekt-firmaägare-gympafröken-trebarnsmamma. Smedjan kallas ett timmerhus på Siggesta Gård som ser alldeles magiskt ut, och här skulle jag garanterat lämna storstadspulsen redan i dörren. Det blir inspirationsbilder för själslig avkoppling idag. Scenombyte förnöjer.








Fina detaljer, och en härlig känsla tycker jag.


 


Känner du inte för att murra in dig i en mysig timmerstuga? I så fall finns ett mer bekant vitt, ljust och lantligt herrgårdsboende också! 




Vackert lantkök i vitt, marmor och målat rutigt golv. Men ett grå-vitt marmorkök med mässingsdetaljer skulle kännas mer som (framtida, hahaha, om vi nånsin kommer så långt...) köket hemmavid. Och det är ju just annorlunda scenombyte som berikar och inspirerar mest tycker jag. Bokning och mer info om Smedjan hittar du här, och den fantastiska Herrgården här.




1 kommentar:

  1. Hej! Jag googlade fram ett inlägg om gardiner från 2011. Det jag sökte efter på google var, hur hänger man upp gardiner i skenor (typ från ikea) som INTE har såna där veckbandstjohej att fästa öglorna i. (det sitter ju liksom som vita små kroköglor i skenorna). Taskig formulering här men hoppas jag fick fram mitt budskap. Har du ett svar på min fråga möjligtvis? Tack på förhand ! email: elinsvahn4@gmail.com

    mvh. Elin

    SvaraRadera