måndag 14 mars 2016

HOPP OM VÅREN



Hej!! Jag har inte avgått från bloggen, jag har bara fastnat i någon sorts mellan-sporlov-och-snart-igen-påsklov-limbo med för lite tid till jobb och blogg. Men jag är i allra högsta grad kvar och hoppas hinna titta in oftare med inspiration här. I helgen sken solen och den stund jag minns bäst mellan barnens (och mammas) aktiviteter och fix och stök inomhus är en liten lugn halvtimme jag unnade mig i solen i trädgården med en kopp kaffe i handen. En sån där lugn stund utan måsten, och tankarna fick flyta runt mellan att se ut saker jag skulle vilja göra i vår, kika på resultatet av vissa redan påbörjade projekt så här efter vinterdvalan, och så naturligtvis se på trädgården med filtret av hur det redan ser ut i mitt huvud.... Inte en ekvation som är likadan på något sätt; den befintliga verkligheten och målbilderna. Men kaffestunden i helgen handlade som sagt inte om måsten, bara att njuta solen och de stundande trädgårdsprojekten jag kommer ta tag i. En favorit till målbild är denna ovan (från pinterest), skulle älska att ha en sådan stramt klippt dubbel-häck utmed en trädgårdssida som behöver lite insynsskydd och kärleksfull behandling. Framförallt så fin ihop med den lummiga fluffiga busken och blomstren framför. Och noll ogräs under häcken. Lovely! Snart är jag ute i trädgården på allvar igen.



Bild pinterest

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar