torsdag 16 september 2010

VACKRA TEXTILIER



Bild Teixidors


Lite inspiration


Hittar lite inspirationsbilder att lägga till minnesbanken när jag jobbar vid datorn idag. Hittar spanska företaget Teixidors som har fantastiska textilier, vävda i fin kvalitet. Tyvärr finns ingen agent i Sverige, men man kan ju hoppas att det kommer. I alla fall är det fina bilder att använda till moodboards eller bara få inspiration ifrån...
De är lite typiskt arkitektiga hade min vän B (designer) sagt. Och med det menar han - och jag - ofta bra kvalitet, en uttalad textur, fina detaljer som behandlade kanter och sömmar.... Och ofta grått :)))
De är så vackra!







Produkterna är så snyggt presenterade, en av de snyggaste kataloger jag sett på länge. Man kan riktigt känna den mjuka tygerna i handen. Det var sån härlig grov rå textur i dessa textilier... Ingen agent i Sverige alltså, än, men detta hoppas jag på att använda i nåt hotellprojekt snart!

Önskar dig en härlig dag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar