måndag 27 september 2010

GENOMGÅNGSKÖK




Hej härliga måndag!

Just denna vecka ser ut att bli alldeles överfylld med jobb, skall in på en arkitektbyrå i morgon och göra ett hotellprojekt - så spännande! Så idag lägger jag sista touchen på ett kök som jag har haft i privatuppdrag senaste veckan. Köket var väldigt speciellt, det var långt och smalt, och svårmöblerat. Idag lägger jag in inspirationsbilder på långa smala kök, som fungerar som "genomgångskök". De är liksom öppna i båda ändar och lättarbetade och luftiga ändå. Köket ovan är så snyggt i "flytet", linjerna, ytskikt och materialval!! Lovely.


Bild Skeppsholmen

Snygga detaljer, och snygga linjer.




Ett kök av arkitektbyrån Sandell Sandberg, även det ett genomgångskök. Här har man separerat alla högskåp till en vägg, och all arbetsyta till en vägg. Harmoniska linjer som gör att ögat flyter vidare igenom till fönstret och matsalsgruppen.



Bild Skeppsholmen



Dessa har jag visat tidigare, men lägger till dem här igen. Kanonlinjer. I detta kök finns så mycket yta i bänksåpen (dubbla rader!) att man kan utelämna väggskåp helt och hållet. Det kan inte jag göra i just det fallet jag håller på med, men det är snyggt och inspirerande för det jag gör idag ändå.


Fortsatt trevlig måndag önskar jag dig!

1 kommentar:

  1. Hej, snygga bilder. Det märks att du har ett "bra öga" för arkitektlinjer :)
    Bra söker nämligen inspiration till mitt nya kök...
    Vivi

    SvaraRadera