tisdag 9 februari 2016

SÅ VAR DEN IGÅNG, STOCKHOLM FURNITURE FAIR 2016



Ja så var den igång, Stockholm Furniture Fair 2016! Den öppnade egentligen redan igår kväll, med den sedvanliga Elle Decoration Swedish Design Awards. Där vann en mycket populär och bekant produkt priset för Årets Möbel. Valet ser jag som mycket självklart - vem känner inte igen denna dagbädd av superikonen Ilse Crawford? Från magasin och bloggar och styliga bilder. Sinnerlig, mitt herrskap, dagbädd från Ikea, som i perioder är slutsåld så det står härliga till. Den har fyllts på i lagerhyllorna hos möbeljätten såg jag idag, lagom till sitt designpris. Om jag hinner skall jag åka till mässan och se ett par riktigt intressanta föreläsningar i Stockholm Design Talks, bl a Tom Dixon kommer för att prata om "Design and how not to do it" - låter mycket intressant tycker jag. Möbelmässan är öppen för fackfolk tis-fredag, och för allmänheten på lördag. Mer info finner du här.



Bild 1 här, 2 Ikea



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar