måndag 4 april 2016

VÄLKOMMEN APRIL OCH TRÄDGÅRDSDRÖMMARNA



Hej april! Äntligen är det dags för en ny månad, snöfri och i vårens tecken. Jag lägger in en inspirationsbild på bollar de luxe, för jag drömmer om att mina små buxbomsbollar skall ta fart hemma i trädgården. Oh, jag älskar trädgårdsarbetet som ligger framför mig i april. Härligt att vara ute, härligt att det skall börja knoppas och blommas, härligt med nya projekt och planläggningar av trädgården. Jag önskar att jag likt ett herrgårds-orangeri bara kunde bära ut mina stora tunnor med övervintrade boll-träd (som dessa, bild hittad här) och så var det sommarträdgård med ens! Men jag får börja från scratch, mina vaser och urnor är tomma, och så här stora fat har jag då rakt inte. Men drömma går ju :)




Jag kan passa på att visa några inspirerande bilder, för den som letar efter inspirationsrundor i Sverige. Gunillaberg är en ny upptäckt för mig, bara på nätet än så länge. Ligger vid Jönköping och den platsen står för dessa fina bilder (alla från pinterest/här).











Bild 1 Lena Frisk, 2-7 pinterest





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar