måndag 28 november 2011

VARM VINTERPLÄD I FUSKPÄLS

Bild Ceannis



Det kan ju vara roligt att variera sitt hem med små detaljer allteftersom säsongerna ändras. Till exempel att lägga på en vintrig pläd i ulligaste päls i soffan. Snabbt och enkelt, och ger ett nytt mustigt vinterintryck. Och härlig att dra om sig! Jag kan minnas en "tigerfilt" som min bror och jag fullkomligt älskade som barn, en luddig djurimitation som vi älskade att svepa in oss i. Vi fajtades om denna fäll så ofta att den i en slutgiltig duell en dag mötte sin bane (min mor) med saxen som försökte få oss att nöja oss med varsin halva. (PS ett dåligt drag) I tigerfiltens minne skulle jag kunna köpa vilken som helst av dessa fake fur plädar (numer klassiker i deras sortiment) från Ceannis. De hade gjort sig grannt i min soffa så här på vinterhalvåret. Ovan en renfällsvariant i grått...

 Bild Ceannis


......och en "Spring deer".

Bild Åhlens



Denna variant finns på Åhlens, ser ut att vara i ok liknande kvalitet som ovan. Men färgen är för brun för just mitt hem, men barnen hade nog svept in sig oavsett. En mullig pälspläd kanske soffan önskar sig av tomten i år?

1 kommentar: