måndag 7 november 2011

STÄLL SOFFAN MITT I RUMMET?

 Bild Skeppsholmen


.....det kan man visst göra det. Har man ett rum ev med stora fönster, fina dörröppningar och rumsindelning i fil så kanske man inte har någon självklar vägg att ställa soffan emot. Var inte rädd att möblera grupperat i mitten, och skapa gångar eller mellanrum bakom möblerna istället.



I detta finfina vardagsrum har man möblerat med en ovanligt stor soffa mitt i rummet, dragit ut den från fönsterväggen och istället ställt små sideboards mot soffans rygg.


På sideboarden kan man skapa små stilleben av böcker och snygga vaser, tänk på att försöka få lite höjd på föremålen bakom soffryggen.


I övrigt en väldigt snygg miljö tycker jag, med grått och läder, och den fina antika mattan. Och ett sånt soffbord gillar jag, jag har ju ett likadant, syns bl a här :)


2 kommentarer:

  1. Hej Karin! Wow vilket rum, inte dåligt! Gillar verkligen när soffan får en central plats och inbjuder till umgänge. Sen att den är snygg i världsklass gör det hela ännu roligare :))

    På tal om gardiner nedan, fortsätt tjata! :)) det blir bara finast när de hänger från taket...

    Kram Sofie

    SvaraRadera
  2. Läckert rum och vilka ytor sen, riktigt härligt. Även denna soffa från BoConcept va om jag inte ser fel, jag gillar deras möbler skarpt. Snyggt med blandningen av filt och skinn. Och mattan skapar ju sån hemtrevlig känsla. Jag letar efter ett ställe här hemma att ha en liknande matta på ;)

    Vi stod precis inför det där "problemet" när vi flyttade till huset; att det inte fanns någon vägg att ställa soffan emot. Jag är så glad för detta idag då jag trivs helt fantastiskt med soffan mitt i rummet. Det blir liksom en central del av rummet och smidigt att man kan gå runt den på alla håll.

    Bokhylleväggen du visade är också riktigt läcker. Tack för fin inspiration!

    SvaraRadera