onsdag 15 augusti 2012

TJUVTITTA I NYA IKEA KATALOGEN



Det är inte bara Formex som drar igång nya höstsäsongen, ett lika säkert starttecken är att IKEA katalogen dimper ned i brevlådorna. Här är några pressbilder från katalogen. Trendspaningar hos IKEA menar att svenska folket vill ha gardiner igen. Vi vill ha textilier och mysigare. Vi avlägsnar oss från ljust-och-fräscht trenden med gapande tomma fönster. Man har dessutom märkt att även unga människor (18-29) väljer gardiner hemma. Jag kan bara hålla med, mina inlägg om gardiner och upphängningar - jag älskar ju helhöga hängningar som de visar på bilden :) - är i tio-i-topp listan av lästa inlägg månad ut och månad in. Själv har jag såna här helväggsgardiner både i vardagsrummet och i föräldrasovrummet.




En annan bild som tilltalade mig var denna. Lite herrgårdslyxkänsla, någonstans i vintage-gone-modern-tolkning. Tänk att ha ett så här stort badrum, som ett helt familjekök med svängrum för alla små  knoddar och tandborstningar på en gång. Mys pys och kvalitetstid i finaste miljö. Badrummen blir större och mer vardagsrumslika tycker jag, helskönt och väl använt utrymme för den som har plats.




Grått fortsätter att vara stort, gamla trotjänaren Lidingöluckan kommer i en grå nyans. Som alltid rymmer IKEA katalogen alla stilar; lantligt, citychict, compactliving ungdomligt, Agaton-svartvitt, trärent, som-folk-har-det-mest.... Mina favoriter såg ni ovan, hoppas ni hittar inspirationen där med. Inte reklam men gärna IKEA katalogen, ni vet :)



Bild IKEA press


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar