fredag 10 augusti 2012

SENSOMMARINSPIRATION


Fredag! Ah så härligt :) Ni som inte har semester fortfarande kanske kan ta en tidig fredag och njuta av sommardagen. Själv har jag badat och hängt på vår strand hela dagen. Men min kamera har laddat ur - och laddaren har gömt sig - så jag kan inte visa bilder härifrån idag. Men jag ska istället bjuda på skärgårdsinspiration som påminner om vårt sommarhem. Grå stående träpanel som ovan, men vi har inte på långt när så stort "storhus". I wish. Jag har en del att önska vad gäller Stockholms detaljplanering för skärgården och storleken på sommarhusen... :/ Blått hav och grått grus, lovely lovely,



Vackert med sommarblåvitt porslin. Ett gäng däckstolar av modellen Adirondack har vi köpt till i år, men vi har grålaserade här på vår ö. (Vita har jag hemma i stan.) Adirondack kan jag bara rekommendera; de är så sköna att sjunka ned i, och de är vackra att se på även när de är tomma.




Vitlackad träspont har vi i alla husen, med lite trädetaljer och så diskreta maritima detaljer. Det får inte bli kitschigt, hujja. Men nycklar med flytgrejer på har vi så klart :) Jag har som sagt fotat lite, jag ska bjussa på lite bilder framöver. Trevlig fredag på er, njut och ta tag i sommarhelgen framför er!


Bild Line Klein

2 kommentarer:

  1. Åh vilken underbar blogg!! Hittade hit när jag googlade "gardiner".. Har ett burspråk som kag inte riktigt vet vad jag skall göra med! Hur som helst.... Jättefin blogg, som jag nu skall lusläsa för inspiration!!!
    Karin

    SvaraRadera
  2. Åh SVINKLÖV Badehotell, måste vara paradiset på jorden!

    SvaraRadera