lördag 23 november 2013

MER INSPIRATION TILL MITT GRÅ SOVRUM



Två väggar målade, sen tog färgen slut. Men sovrummet är på g. Jag provblandade inte mindre än tre nyanser grå färg för att bli nöjd. En neutral grå, en grå med gult i samt en grå med mycket rött i (dvs en som drog ganska mycket åt brunt). Och, ja, jag har hittat den perfekta nyansen för mig :) Så när jag hunnit fylla på med färg från butiken och målat resterande väggar skall jag koncentrera mig på inredningen. Så härligt det är att ha helt nya oskrivna kort i varje rum, det känns som att både accessoarer och lampor har alla hittat andra rum än de var tänkta för när de stod i radhuset. Vårt sovrum här, apropå oskrivet kort, har bytt stil helt från vår tidigare ganska vita stil i radhuset till att bli något helt annat i sekelskifteshuset och blir mellan-mörkgrått. Det är så fridfullt med mörkare väggar att jag förvånas. Och nu jagas inredning. Denna bild från Slettvoll har ljuvliga lampor i mässing och svart som hade passat superbt bra. Älskar det grå och mässingsdetaljerna i bilden, och väggfärgen som anas i spegeln är bra lik den jag blandat.




Mellangrå vägg och lutade golv. Yes vill ha. Mina väggar och snickerier i sovrummet är på g att bli så här, men golvet tar vi en helt annan gång... Bilden är ett skärmdump från Slettvoll, och därför finns det lilla plusset i bilden, inget du kan klicka på här hos mig alltså ;) Men vyn här är väldigt likt mitt rum, ser fram emot att det blir klart. Ska komma ihåg att ta före och efterbilder. Dämpad mysig känsla, det riktigt syns att det är tyst och mysigt i rummet! Tavelramen är också perfekt färg för att puffa det grå i en varm riktning. Ska gärna ha guldramar, men inga spöktanter på bild. Grov linnegardin eller nåt för det stora fönstret också. Mycket roligt framför mig. Ja hörni, med det önskar jag er en härlig lördag! Kram på er



Bilder Slettvoll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar