lördag 22 januari 2011

GRÅTT DET NYA SVARTA OCH VITA...


 Bild Sisters Agency

Jag vet att Formex precis gått av stapeln, och att man pratar om glamour och lyx. Men jag tycker att jag översköljs av heminredningar i grått. I och för sig sobert grått. Och jag har snöat in på marmor, lyx i grått :) Klassiska sekelskifteslägenheter eller modernt, det spelar ingen roll. Grått var på g redan inför förra året, men först nu ser man det ö-v-e-r-a-l-l-t. Grått är, som jag skrivit tidigare, det nya vita och svarta. Vi har troligen mycket vitt och ljuslaserat i Sverige för att vi har så mörkt långa perioder av året. Men om man har stora fönster och fint ljusinsläpp kanske man kan våga sig på lite grått. Och det skall inte var så mörkt som 60-70% svärta, alltså att färgnumret börjar på NCS 6000 eller NCS 7000.... Det skall vara blygsamma 20-30% svärta för att få det så här sobert. Själv har jag nyligen målat en sovrumsvägg i alphuset i grått med svärta 25% och det blev så här.


3 m i tak och fönster i  rader, då kan man våga sig på det mesta. Dagsljuset finns ju garanterat.



Grått med pudriga lyxiga toner till grått. Min personliga favorit till grått är just puderrosa... Det är nog smygballerinan i mig, som väcktes till liv av två små ballerinor hemma ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar