torsdag 15 mars 2012

ETT STILLA STILLEBEN SÄTTER TONEN



Ibland är det de allra minsta förändringarna som gör jobbet. Det har jag sagt förr. Inte alltid orkar man möblera om, men du kan göra en mini-installation i form av ett stilleben på ett bord, ett sideboard eller liknande. Soffbordets stämning kan gå från chict till glammingt till vintage till vad du vill. Och tänk på att variera efter säsong. Nu när det är vår passa på att ta in lite vårfräscha färger i form av någon glasdetalj, eller ta in en enkel kvist och bli glad av att få knoppar hemma!



Själv har jag staplar, staplar och åter staplar av inredningsmagasin hemma. De kan jag använda som tonsättare på borden. Lägg ett annat magasin överst i högen, och du har en gratis draghjälp i den stilriktning du vill gå. Ovan en magasinshög med guldig Vogue överst. Ger ju en glammig känsla. Och är du osäker på vilka tavlor du vill ha på väggen - låt dem leva ett tag som lutade mot väggen. Det gjorde jag i över ett år innan jag bestämde mig för vilka som skulle upp och vilka som skulle bort :)




Lite personliga minnen, och en elegant ask plus parfymflaska och du är hemma med din nya stilförstärkare. Så byt ut magasinen, ställ fram en glasvas, plocka in en kvist, dra ifrån gardinerna och släpp in solen :)


Bild 1 House Doctor, 2 K&co här, 3 IKEA Livet Hemma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar